מסנן האויר עשוי מסיבים אשר בתוכם מצטבר הלכלוך בזמן הסינון, הסיבים יכולים להיות מבד, קרטון או ספוג.
כידוע האויר מכיל חמצן, וחמצן דרוש לפעולת הבעירה במנוע. האויר נכנס מבחוץ דרך חריצים המיועדים לכך שנמצאים בגוף הקטנוע ועובר דרך צינור לתוך בית פילטר האויר. האויר שבא מבחוץ מכיל בתוכו אבק וגרגרי לכלוך אשר מזהמים את הקרבורטור - תפקידו של מסנן האויר הוא לסננן את האויר שמוזרם לתוך הקרבורטור (מאייד). בתוך בית פילטר האויר, - האויר עובר דרך מסנן (פילטר) האויר שמנקה אותו מהלכלוך, וממשיך אחרי הסינון לתוך המאייד (קרבורטור).
כידוע האויר מכיל חמצן, וחמצן דרוש לפעולת הבעירה במנוע. האויר נכנס מבחוץ דרך חריצים המיועדים לכך שנמצאים בגוף הקטנוע ועובר דרך צינור לתוך בית פילטר האויר. האויר שבא מבחוץ מכיל בתוכו אבק וגרגרי לכלוך אשר מזהמים את הקרבורטור - תפקידו של מסנן האויר הוא לסננן את האויר שמוזרם לתוך הקרבורטור (מאייד). בתוך בית פילטר האויר, - האויר עובר דרך מסנן (פילטר) האויר שמנקה אותו מהלכלוך, וממשיך אחרי הסינון לתוך המאייד (קרבורטור).