הפלאג (מצת) מותקן בראש מנוע במנועי בעירה פנימית, מספר הפלאגים במנוע שווה למספר הצילינדרים במנוע – לכל צילינדר פלאג אחד.
הפלאג עשוי מחומר קרמי (בד"כ פורצלן) אשר מבודד את שתי האלקטרודות הנמצאות בתוך הפלאג. בחלק העליון של הפלאג ישנו חיבור ממתכת אשר באמעותו הפלאג מתחבר למערכת ההצתה – מערכת ההצתה מייצרת מטח גבוהה שמגיעה לאלפי וולטים – שמועברים לפלאג באמצעות כבל חשמל מיוחד.
בחלק התחתון מתחת להברגה נמצאים הקצוות של האלקטרודות ובינהם מרווח קטן – במרווח הזה בעצם נוצר הניצוץ. גודלו של המרווח הקטן הזה חשוב כי בו תלויה עוצמת הניצוץ.
הפלאג הוא זה שבעצם מספק את הניצוץ שמדליק את תערובת הדלק עם החמצן שמוזרמת מהקרבורטור בתוך הצילינדר. הניצוץ נוצר בכל תנועה מסויימת של המנוע – זאת אומרת שהפלאג לא נותן ניצוצות ללא הפסקה (כמו מנורה שדולקת), הוא מקבל את הזרם ממערכת ההצתה ומשחרר את הניצוץ כל פעם כאשר הבוכנה במנוע עולה כלפי מעלה ומגיע לנקודה הכי עליונה בתנועתה הקווית.
שימו לב!כאשר אתם מחליפים את הפלאג תשתמשו בפלאג שמתאים למנוע שלכם. למנועים שונים מתאימים פלאגים שונים. ההבדלים יכולים להיות בעובי, באורך ובעוצמת הפלאג.
שימו לב!כאשר אתם מחליפים את הפלאג תשתמשו בפלאג שמתאים למנוע שלכם. למנועים שונים מתאימים פלאגים שונים. ההבדלים יכולים להיות בעובי, באורך ובעוצמת הפלאג.